FOLLOW ME!!

Follow on Bloglovin

4. dec. 2012

Pebernødder

Mmmmh, Mathias og jeg sidder her og nyder de bedste pebernødder jeg længe har smagt (og det siger jeg ikke fordi jeg selv har bagt dem ;-))

Camilla og jeg har her til aften forsøgt os som ægte housewives, vi har nemlig bagt som beskrevet ovenfor, de bedste pebernødder...




Opskriften kommer her: 

Ingredienser:

375 g. smør/margarine
375 g. sukker
3 æg
850 g. mel
1 tsk. st. ingefær
2 tsk. st. kardemomme
1½ tsk. St. kanel
2 tsk. natron
3 knisp. Hvid peber

Fremgangsmåde:

Tænd ovnen på 200 grader
Find bageplader frem og dæk dem med bagepapir
Bland alle ingredienserne sammen
Ældt dejen fast
Rul dejen i lange "pølser" og skær dem i små stykker
Rul skiverne til må kugler (vær opmærksom på de hæver)
Giv dem 10-12 min.

VUPTI!! Så er der pebernødder!!
- Håber de smager!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar